3. Adım adım yurt dışında şirket satın almaya yönelik danışmanlık desteği
Danışmanlık hizmetini almadan önce, ön onay için gerekli belgeler:
1. Danışmanlık hizmetini sağlayacak kuruluşun daha önce benzer nitelikte hazırladığı danışmanlık raporu örneği veya satın alınan danışmanlık hizmetine ilişkin danışmanlık sonuç raporu.*
2. Danışmanlık faaliyetinin içeriğini, ayrıntılı çalışma planı ve maliyetini gösteren belge/belgeler*
3. Danışmanlık hizmetinin alınacağı kuruluşun daha önce gerek kamuya gerek özel sektöre yönelik danışmanlık hizmeti deneyimini gösteren referans mektupları ve çalışma tecrübesi dokümanları*
4. Söz konusu şirket alımının başvuru sahibi şirkete uluslararasılaşma, ihracat artışı, yurt dışı marka bilinirliliğinin geliştirilmesi, yurt dışı pazar payının artırılması ve Türkiye’ye teknoloji transferi sağlanması başta olmak üzere ülke ekonomisine ne şekilde katkı sağlayacağı hususlarına ilişkin bilgi ve belge *
Danışmanlık raporunuzu aldıktan sonra, paranızı almak için gerekli belgeler:
1. Satın alınan danışmanlık hizmetine ilişkin danışmanlık sonuç raporu.
2. Fatura veya harcamayı tevsik edici belge.
3. Ödemelere ilişkin banka dekontu, kredi kartı ekstresi, hesap dökümü vb. belgeler
5. Danışmanlık hizmetinin alınacağı kuruluş ile yapılan sözleşme
1. Danışmanlık hizmetini sağlayacak kuruluşun daha önce benzer nitelikte hazırladığı danışmanlık raporu örneği veya satın alınan danışmanlık hizmetine ilişkin danışmanlık sonuç raporu *
2. Danışmanlık faaliyetinin içeriğini, ayrıntılı çalışma planını ve maliyetini gösteren belge/belgeler *
3. Danışmanlık hizmetinin alınacağı kuruluşun daha önce gerek kamuya gerek özel sektöre yönelik danışmanlık hizmeti deneyimini gösteren çalışma tecrübesi dokümanları *
4. Söz konusu şirket alımının başvuru sahibi şirkete uluslararasılaşma, ihracat artışı, yurt dışı marka bilinirliliğinin geliştirilmesi, yurt dışı pazar payının artırılması ve Türkiye’ye teknoloji transferi sağlanması başta olmak üzere ülke ekonomisine ne şekilde katkı sağlayacağı hususlarına ilişkin bilgi ve belge *
5. Gerek başvuru sahibi gerekse satın alınan/alınması planlanan şirketin son sermaye yapısını gösterir belgeler (Eğer satın alma gerçekleştiyse, satın alınan şirketin satın alma öncesine ait son sermaye yapısını gösterir belgelerin ibraz edilmesi gerekir.)
ÖN ONAY SONRASI DESTEK ÖDEME BAŞVURU BELGELERİ
1. Satın alınan danışmanlık hizmetine ilişkin sonuç raporu*
2. Fatura veya harcamayı tevsik edici belge.
3. Ödemelere ilişkin banka dekontu, kredi kartı ekstresi, hesap dökümü vb. belgeler
4. Danışmanlık hizmetinin alınacağı kuruluş ile yapılan sözleşme.
ÖN ONAY ALINMASI İÇİN BAŞVURU BELGELERİ
1. Alınması planlanan krediye ait, ana para, faiz oranı, ek masraflar ve vergileri detaylı olarak içeren ödeme planının da yer aldığı tahmini maliyet planı
2. Söz konusu şirket alımının başvuru sahibi şirkete uluslararasılaşma, ihracat artışı, yurt dışı marka bilinirliliğinin geliştirilmesi, yurt dışı pazar payının artırılması ve Türkiye’ye teknoloji transferi sağlanması başta olmak üzere ülke ekonomisine ne şekilde katkı sağlayacağı hususlarına ilişkin bilgi ve belge
3. İleri Teknolojiye Sahip Yurt Dışı Şirkete Ait Şirket Değerleme Raporunu hazırlayacak danışmanlık firmasının ISO 10668 (Markaların Finansal Açıdan Değerlemesine İlişkin Gerekli Hususları Düzenleyen Uluslararası Standard), International Valuation Standards Council-IVSC (Uluslararası Değerleme Standartları Komitesi) tarafından ortaya konan uluslararası standartlar ve Sermaye Piyasası Kurulu’nun 11.04.2019 tarih ve 21/500 sayılı Karar uyarınca ilan edilmiş olan “Gayrimenkul Dışındaki Varlıkların Sermaye Piyasası Mevzuatı Kapsamındaki Değerlemelerinde Uyulacak Esaslar” çerçevesinde faaliyet gösterdiğine ilişkin belgeler (Danışmanlık firmasının Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş TURQUALITY® yönetim danışmanlığı firmalarından biri olması halinde, bahse konu belgeler ibraz edilmez.)
4. Gerek başvuru sahibi gerekse satın alınan/alınması planlanan şirketin son sermaye yapısını gösterir belgeler (Eğer satın alma gerçekleştiyse, satın alınan şirketin satın alma öncesine ait son sermaye yapısını gösterir belgelerin ibraz edilmesi gerekir.)
2. Yurt dışında yerleşik şirketin satın alındığını gösterir belge
3. Kredi sözleşmesi (Banka onaylı olması gerekmektedir)
4. Kredi ödeme tablosu (Banka onaylı olması gerekmektedir)
5. Ödemelere ilişkin banka dekontu, kredi kartı ekstresi, hesap dökümü vb. belgeler
![]() |
0850 808 04 04 |
![]() |
markalasma@ticaret.gov.tr |